تحقیق درمورد استرس کارکنان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
مواردی چون فرهنگ سازی ، جایگاه سازمانی و ... از جمله رفتارهای سازمانی هستند که همواره در تحلیل های کلان از یک موسسه و بنگاه اقتصادی ، مورد توجه قرار می گیرند . برای یررسی و شناخت رفتار ها ، مطالعات و روش های فراوانی وجود دارد که در چارچوب روش های علمی و تخصصی انجام می شود . از این رو با توجه به اهمیت موضوع توصیه می شود . سازمان ها ، موسسات و بنگاه های اقتصادی با مشاوره کارشناسان به بررسی رفتار های فردی ، گروهی و یا سازمانی خود اقدام نمایند . در این بخش ، برخی از نتایج کلی مطالعات رفتار شناسی را درباره استرس و اضطراب کارکنان و مدیران را پی می گیریم .آدمی برای آنکه به طرز بهنجاری به کار و کوشش بپردازد بایستی کمی استرس احساس کند . بر انگیختگی هیجانی ملایم ،آدم ها را در جریان کاری که به عهده دارند هشیار نگه می دارد . آدمی هنگام روبرو شدن با استرس با آن دسته از الگو های رفتاری روی می آورد که پیش از آن برایش کارائی نداشته است . به عنوان مثال ، یک آدم محتاط ممکن است محتاط تر هم بشود و سرانجام به کلی کناره بگیرد . و یک آدم پرخاشگر ممکن است کنترل خود را از دست بدهدو بی مهابا همه چیز را در هم بکوبد . عموم مردم بیشتر وقت مفید خود را در محیط کار می گذرانند به همین دلیل شرایط محیط کاری تاثیرات بسزائی را در تامین سلامت روانی افراد را دارد .

فهرست مطالب:
1- شرلیط کاری :
2- تراکم کاری :
3- ابهام نقش :
4- تعارض شغلی :
5- مسئولیت :
6- روابط با مافوق :
7- روابط با زیر دستان :
8- روابط با همکاران :
9- عدم امنیت شغلی :
نشانه های استرس شغلی :
عوامل استرس شغلی در محیط کار
فناوری و خصیصه های مادی
عوامل مادی استرس در محیط کار:
نتیجه گیری :
تبعيض عامل اصلی استرس در سازمان ها
تعريف استرس
چگونگی عملکرد استرس
1-واکنش اخطار:
2-گام مقاومت :
3-گام فرسودگی :
 1- علائم جسمانی :
2-علائم روانی
- علائم شناختی
 عوامل ايجاد کننده استرس در سازمان ها

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1872 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:88 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب word و قابل ویرایش