بررسي شيوه هاي مؤثر اطلاع رساني در مخابرات

دسته بندي : علوم انسانی » خبر نگاری
چکيده:
نقش اصلی انتقال دانش و مهارت و همچنین تغییر بینش و نگرشها در جوامع به شيوه اطلاع  رساني و تاثير گذاري و توانايي در القا اين شيوه ها بستگي دارد كه موفقيت يا عدم موفقيت در اين راه به موفقيت يا عدم موفقيت هر سازمان يا نهادي كه ما متولي ان هستيم مي انجامد. برای افزایش بهره وری و تسریع در دستیابی به اهداف مورد نظر در فعالیت ها باید از مناسب ترین روشها به صحیح ترین نحو استفاده شود. عدم توجه و دقت در هریک از دو مورد مذکور، دستیابی به اهداف را غیر ممکن و یا باعث صرف هزینه و اتلاف وقت بیشتر خواهد شد. این پژوهش در پی پاسخ به سئوالاتی است كه بداند روشهاي موثر اطلا ع رساني در شرایط مختلف برای گروههای مختلف جامعه کدام است؟ برای دستیابی به اهداف تحقیق ضمن بررسی کتابخانه ای سوابق، با بهره گیری از پرسشنامه  با شیوه نمونه گیری تصادفي، نظرات مشتركين  جمع آوری وبا استفاده از نرم افزار  SPSS نسبت به جمع بندی اطلاعات، توصیف داده ها و تعیین همبستگی ها، محاسبه رگرسیون و تجزیه وتحلیل داده ها اقدام گردید  مشتركين مورد مطالعه پژوهش شامل كليه مشتركان تلفن ساكن در تمامي نقاط استان يزد مي باشد.
با توجه به نتایج تحقیق بیشترین شيوه هاي  موثر جهت كسب اطلاعات مشتركين به ترتیب : اطلاع رساني از طريق پيام كوتاه،  قبوض تلفن، گفتگوهاي تعاملي، و سايت شركت بوده است. پژوهشگر با اعتقاد به اين مطلب كه سامان¬دهي چرخة اطلاع رساني مورد بحث به بهبود بيشتر وضع در اين سازمان منجر خواهد شد، و يا لااقل، وضعيت  فعلي را با صرفِ وقت و هزينة كمتري ممكن خواهد ساخت، به اراية پيشنهادهايي براي بهبود كيفيت اطلاع رساني به مشتركين براي غلبه بر موانع موجود  پرداخته است.

فهرست مطالب:
چكيده
فصل اول
موضوع تحقيق
بيان مسئله مورد پژوهش
ضرورت و اهميت تحقيق
اهداف تحقيق
سوالات
فرضيه ها
روش تحقيق
ضرورت تحقيق
جامعه و نمونه آماري
ابزار اندازه گيري 
واژه ها و اصطلاحات 
تاريخچه و سابقه تحقيق 
موانع و مشكلات 
فصل دوم
بخش اول
اطلاع رساني و نقش مهم آن در روابط عمومي
اطلاع رساني، روابط عمومي و مشاركت مردمي
اجزاي نظام اطلاع رساني
فن آوري اطلاعات و مفاهيم كار براي آن 
فرا رسانه و فرا متن ابزارهاي مهم فناوري اطلاعات
رسانه هاي الكترونيك
شبكه اطلاع رساني
انگيزه ايجاد شبكه هاي اطلاع رساني و نقش فناوري
اطلاعاتي در شبكه اطلاع رساني
اهداف شبكه هاي اطلاع رساني
مزايا و فوايد شبكه هاي اطلاع رساني و كارگروه (IT) در شبكه هاي اطلاع رساني
بخش دوم
اول اطلاع رساني سپس تبليغات
تبليغات پيام يك سويه است
تبليغات و نوآوري
محصول و نوآوري
در جستجوي تازگي
آگهي اسباب بازي نيسان
جايگاهي كه در ذهن مخاطب خود داريد بپذيريد 
تقويت جايگاه پيشگاماني 
مبحث خلاقيت و نوآوري 
به خلاقيت نياز نيست 
معماي حل نشدني تبليغات خلاق 
تبليغات باد است- روابط عمومي خورشيد 
حركت تبليغات مارپيچ است- حركت روابط عمومي خطي است 
تبليغات به شيوه انفجاري عمل مي كند- روابط عمومي به شيوه آهسته و پيوسته كار مي كند
تبليغات تصويري است روابط عمومي كلامي است
رسايي تبليغات همه را در برمي گيرد
رسايي روابط عمومي اشخاص مورد نظر را در برمي گيرد
تبليغات خود محور است- روابط عمومي ديگر محور است
تبليغات مي ميرد- روابط عمومي زنده مي ماند
تاثيرات
اثرات كوتاه مدت و دراز مدت
چه هنگام مي توان انتظار داشت كه اثرات ظاهر شوند 
تاثير برجسته سازي 
بخش سوم
مباني نظري
نفش  ارتباطات در توسعه 
الگوهاي  ارتباطات و توسعه 
نظريه هاي ارتباطات توسعه 
نطريه هاي ارتباطات براي توسعه  
فصل سوم
روش تحقيق 
پيمايش
جامعه آماري 
حجم نمونه  
ابزار گرد اوري اطلاعات  
روش تجزيه و تحليل
روايي تحقيق 
حدود زماني تحقيق
حدود مكاني تحقيق  
فصل چهارم
بخش اول
جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرجنس
جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرسن
جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرتحصيلات
جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرشغل
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از تلفن گويا
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از قبض
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از اينترنت
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از صدا و سيما
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از sms
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از تبليغات
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از مطبوعات
جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده ازنوع روشهاي اطلاع رساني  مطبوعات
بخش دوم
جداول دو بعدي، يك بعدي و بررسي فرضيه ها:
فرضيه اول جداول رابطه ميان جنس واستفاده از تلفن گويا در اطلاع رساني
فرضيه دوم جداول رابطه ميان سن واستفاده تلفن گويا دراطلاع رساني
فرضيه سوم جداول رابطه ميان تحصيلات  واستفاده از قبض دراطلاع رساني
فرضيه چهارم  جداول رابطه ميان شغل واستفاده ازنوع روشها دراطلاع رساني
فرضيه پنجم جدول استفاده ازنوع روشها دراطلاع رساني
فرضيه ششم  جدول ميزان استفاده ازتلفن گويا دراطلاع رساني
فرضيه هفتم  جدول ميزان استفاده ازمطبوعات دراطلاع رساني
فرضيه هشتم جدول ميزان استفاده ازقبوض دراطلاع رساني
فرضيه نهم جدول ميزان استفاده ازسايت دراطلاع رساني
فرضيه دهم جدول ميزان استفاده ازتبليغات تلويزيوني دراطلاع رساني
فرضيه يازدهم جدول ميزان استفاده ازsms دراطلاع رساني
فرضيه دوازدهم  جدول ميزان استفاده ازتبليغات محيطي دراطلاع رساني
فصل پنجم
بررسي وضعيت متغير ها
بررسي جداول دوبعدی ورابطه معنا داري يا عدم معني داري
پيشنهادها
ضمايم
پرسشنامه سنجش عملكرد
چکیده انگلیسی
منابع و ماخذ
دسته بندی: علوم انسانی » خبر نگاری

تعداد مشاهده: 6116 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 130

حجم فایل:1,273 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته های علوم ارتباطات و روزنامه نگاری


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش