پروژه کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای
دسته بندي :
کارآفرینی »
کامپیوتر
خلاصه طرح:در این طرح به بررسی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای
پرداخته شده است، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد
های مالی استفاده شده است، این طرح شامل چهار فصل میباشد، فصل اول به
بیان کلیاتی از قبیل مقدمه، تاریخچه، مجوز های قانونی مورد نیاز، وضعیت
بازار، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است، فصل دوم به بیان روش
انجام کار پرداخته است، بازدید از واحد کاری مشابه، نیروی انسانی، نحوه
تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد، فصل سوم به
بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است (طرح توجیهی یا BP)، عناوینی
از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز، میزان سرمایه گذاری، مواد اولیه مورد
نیاز، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد.
فهرست مطالب:خلاصه طرح
فصل اول: کلیات مقدمه
نام کامل طرح و محل اجرای آن
مشخصات متقاضی
دلایل انتخاب طرح
میزان مفید بودن طرح برای جامعه
تعاریف
بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است
چاپمن و وارد، یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کردهاند که از نه فاز تشکیل شدهاست
کرزنر، مدیریت ریسک را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر میداند
مراحل اصلی در پیادهسازی مدیریت ریسک
برای تخصیص مقادیر احتمالی به ریسکها از مقادیر پیشنهادی زیر میتوانید استفاده کنید
مهندسی بازی و تولید بازیی با کیفیت بالا
در مهندسی بازی برای ساخت يک سيستم بازیي سه فرآيند مهم تاثير گذار مي باشند
کیفیت
کنترل کیفیت
تضمین کیفیت
هزینه کیفیت
کیفیت بازی
قابلیت اطمینان و امنیت بازی؛ مشخصه های اصلی کیفیت بازی
وضعیت و میزان اشتغال زایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
ارائه یک مثال : طرح آژانس فضایی اروپا(ESA) و ارائه استاندارد بازی
حوزه كاربرد
ساختار استاندارد
استانداردهاي مهندسي نرمافزار ESA به سه بخش اصلي تقسيم ميشوند.
1-بخش اول، استانداردهاي محصولProducts
2- بخش دوم، استانداردهاي رويه Procedure
3-بخش سوم، پيوستها Appendices
سه گروه روش استاندارد در اين مجموعه استفاده شدهاند كه عبارتند از
استانداردهاي محصول
بر اساس اين استاندارد شش مرحله بايستي در چرخه حيات يك نرمافزار طي شود كه عبارتند از
مرحله UR : تعيين نيازهاي كاربر
الف- وروديها
ب- فعاليتها
ج-خروجيها
طرحهاي آزمون پذيرش
مرحله SR : تعيين نيازهاي نرمافزار
الف- وروديها
ب- فعاليتها
ج-خروجيها
طرحهاي آزمون سيستم
مرحله AD : طراحي معماري
الف- وروديها
ب- فعاليتها
ج-خروجيها
طرحهاي آزمون يكپارچگي
مرحله DD : طراحي تفصيلي و توليد برنامه
الف- وروديها
ب-فعاليتها
ج-خروجيها
مرحله TR : انتقال و واگذاري نرمافزار براي بهرهبرداري
الف- وروديها
ب- فعاليتها
ج- خروجيها
مرحله OM : بهرهبرداري و نگهداري
الف -وروديها
ب- فعاليتها
ج-خروجيها
استانداردهاي رويه
1- مديريت پروژه نرمافزار
2- مديريت پيكربندي نرمافزار
3- وارسي و اعتبار سنجي نرمافزار
اصطلاح «وارسي» بسته به مفهومي كه از آن انتظار ميرود، داراي معاني متعددي است كه سه معناي متداول آن عبارتند از
4- تضمين كيفيت نرمافزار
اهداف اصلی رعایت شده در تضمین کیفیت بازی و اثرات آن بر چرخه تولید و صادرات آنها به شرح ذیل ذکر می گردد
فصل دوم: روش انجام کار فهرست تجهیزات مورد نیاز
معرفی دستگاه ها و تجهیزات
فهرست مواد مصرفی
معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی
مشخصات نیروی انسانی
معرفی نیروی انسانی
برآورد پرسنل فناوری اطلاعات
پرسنل اداری و خدمات
روش های بازار یابی و تبلیغات
بازاریابی كوتاه مدت در برابر بازاریابی بلند مدت
بازاریابی كوتاه مدت آنلاین
تخفیف دادن
تبلیغات
بازاریابی بلند مدت آنلاین
بازاریابی ویروسی
بازاریابی از طریق موتور جستجو
اهمیت بهینه سازی برای موتور جستجو / بازاریابی از طریق موتور جستجو برای بازاریابهای B۲B .
استراتژی بازاریابی در وب سایت
كسب و كار اینترنتی
نیروهای پنج گانه پورتر
تحلیل SWOT
فصل سوم: امور مالی طرح
زمین محل اجرای طرح
محوطه سازی
تاسیسات و تجهیزات
ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز
تجهیزات اداری و کارگاهی
هزینه های قبل از بهره برداری
جدول هزینه های ثابت طرح
مواد اولیه و بسته بندی
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
میزان سرمایه گذاری
محاسبه هزینه ها
معرفی هزینه ها
برآورد هزینه استهلاک
محاسبه درآمد
فصل چهارم: جمع بندی نتایج حاصله از اجرای طرح
جمع بندی مشخصات اصلی طرح
پیشنهادات کاربردی
-
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده در اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی
-
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش