جزوه کامپوزیت (پلاستیک های تقویت شده)

دسته بندي : فنی و مهندسی » پلیمر
توضیحات:
جزوه کامل کامپوزیت یا پلاستیک های تقویت شده رشته مهندسی صنایع پلیمر، بصورت اسکن صفحات تایپ شده با کیفیت مناسب در 172صفحه (مناسب کنکور ارشد و دکتری)

بخشی از متن:
در جهان امروز بطور روزافزوني شاهد نياز به استفاده از تركيبي از مواد براي دستيابي به خواصي مطلوب هستيم‏، زيرا عموما يك ماده به تنهايي دشوار مي‌تواند با توجه به جنبه‌هاي اقتصادي و يا كارآيي و عملكرد، پاسخگوي مجموعه خواص مورد نياز براي آن باشد. اين دسته از مواد را «كامپوزيت‌ها» و يا «مواد مركب» مي‌نامند.
تركيب مواد مي‌تواند در مقياس ميكروسكوپي و يا ماكروسكوپي صورت پذيرد. دسته اول عموما با تركيب شيميايي بين اجزاء تركيب‌شونده همراهند و مي‌توان نام «كامپوزيت‌هاي ملكولي» را بر آن نهاد. اين دسته غالبا در زير مجموعه علم كامپوزيت به مفهوم متداول امروزي آن نمي‌گنجد و لذا بر اين اساس مثلاً كوپليمرها را نمي‌توان يك كامپوزيت بحساب‌آورد.
يك كامپوزيت را مي‌توان بصورت يك مخلوط فيزيكي، در مقياس ماكروسكوپيك، از دو يا چند مادة مختلف تعريف نمود. اين مخلوط در مجموع و با توجه به برخي معيارها خواصي بهتر از هر يك از اجزاء تشكيل‌دهندة خود را دارا مي‌باشد. در كامپوزيتها عموماً سه ناحيه متمايز، شامل فاز پيوسته (ماتريس)، فاز ناپيوسته (تقويت‌كننده) و لاية مرزي بين اين دو فاز وجود دارد كه تعيين كنندة خواص و مشخصه‌هاي مادة مركب خواهند بود.
فاز ناپيوسته غالباً به سه دستة كلي ذرات (particles)، ذرات صفحه‌اي (platelets) و الياف (fibres) تقسيم مي‌شوند كه هر دسته خصوصيات ويژه‌اي را در كامپوزيت ايجاد مي­كند. براي مثال در كامپوزيت‌هاي ذره‌اي خواص به جهات بستگي ندارد، در حالي‌كه در كامپوزيت‌هاي ليفي اين امر از اهميت فراواني برخوردار است.

دسته بندی: فنی و مهندسی » پلیمر

تعداد مشاهده: 7633 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.PDF

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 172

حجم فایل:6,539 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته پلیمر

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل PDF